Monday 12 September 2016

Keistimewaan Vivix Shaklee

Mengapa Vivix Istimewa?

Vivik Shaklee merupakan penemuan saintifik yang hebat oleh Shaklee kerana kemampuan vivix yang mampu memperlambatkan proses penuaan pada peringkat selular. Vivix merupakan sejenis makanana tambahan yang kaya dengan anti-oksidan kerana polifenol dan resveratrol yang terkandung dalam sebatian cecair vivix tersebut.

Sebatian vivix sangatlah istimewa kerana hanya vivix satu-satunya sumber nutirisi di alam manusia ini yang mengandungi adunan fitonutrien proprietari - yang memanfaatkan khasiat anggur muscadine (dimana ianya sangatlah jarang ditemui didunia) serta resveratrol. Dengan kombinasi yang mantap tersebut, ramuan ini menjadi 10x ganda lebih hebat dan efektif dari hanya resveratrol sahaja.

4 Mekanisma Penuaan

Terdapat 4 mekanisma penuaan pada tahap selular;
  1. Kerosakkan DNA – Dalam satu hari shaja, setiap sel tubuh manusia diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA manusia. Serangan-serangan ini akan merosakkan pangkalan data genetic sel, yang mana akan menghasilkan ‘typo’ (kesilapan dari yang asal) yang akan mengganggu prestasi sel dan usia kita. Vivix mampu melindungi dan memperbaiki selular DNA.
  2.  Pengawalan Genetik – Pengawalan genetik akan menyumbang kepada kemerosotan (deteriorasi) umur pada tahap selular.
  3. Pengeluaran Tenaga Yang Kian Menurun Oleh Sel-Sel – Didalam setiap sel manusia, terdapat suatu ajen penjana tenaga yang dikenali sebagai mitokondria. Apabila kemampuan mitokodria ini merosot, fungsi sel juga turut merosot.

       4. Penimbunan Protin AGE -  Penimbunan berlebihan AGE atau nama penuhnya, Advanced
           Glycation End products, boleh menyebabkan kerosakkan tahap selular yang akan mengganggu
           kesihatan sel dan panjang umur.



Mekanisma Penuaan VS Vivix

Ramuan sebatian vivix Shaklee ini terbukti dalam ujian makmal bahawa vivix telah menunjukkan impak kepada 4 mekanisma utama penuaan pada tahan selular:
  1.  Melindungi dan memperbaiki selular DNA.
  2. Memberi impak positif kepada pengawalan genetik.
  3. Menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitokondria.
  4. Ramuan Vivix adalah 10x ganda lebih hebat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur muscadine) bantu memperlambatkan pembentukan protin AGE.

Selain itu, vivix juga membantu menjaga/memelihara kesihatan jantung, kesihatan otak, kesihatan sistem imun, kesihatan sendi, perlindungan anti-oksidan, dan peningkatan tenaga pada tahap selular.


Kesimpulan

Kesimpulannya, penemuan ramuan vivix oleh syarikat Shaklee ini merupakan suatu revolusi yang sangat mengaggumkan kerana ia mampu membantu manusia untuk kekal muda daripada usia sebenar. Info yang menarik lagi adalah, seperti yang dinyatakan sebelum ini, sumber anggur muscadine ini adalah sangat, sangat, sangat terhad kerana keunikan anggur ini yang cuma boleh hidup dikawasan yang terpilih sahaja. Dan satu-satunya ladang anggur muscadine didunia ini cuma membekalkan hasil tanaman anggur muscadine mereka kepada syarikat Shaklee sahaja.!Hebat kan Shaklee???

=============
With L.O.V.E,
LLH,
Biz Mentor,
012-8137087
=============

No comments:

Post a Comment