Wednesday 23 November 2016

Kesan Penggunaan Shaklee

Ada 3 perkara terbesar yang mengubah hidup saya selepas mengenali Shaklee iaitu;

 
1)      Diet yang seimbang

Bukan x tau pun kepentingan pengambilan diet/nutrisi yang seimbang sebelum ni, Cuma tahap kesedaran tu seolah2 mcm x sampai atau terkena dihati ! Tapi dengan pendedahan tentang info kesihatan dari Shaklee yang x pernah putus2, Monthly Sharing, kelas online dari leaders hebat, kelas nutrisi etc2 maka akhirnya berjaya menyentuh hati saya untuk lebih peka dengan jenis/kuantiti makanan dalam diet harian saya.

 

2)      Pengambilan Ubat-ubatan

Dari kecil saya didedahi dengan pelbagai jenis ubat-ubatan hospital/klinik/farmasi. “Jangan lupa makan ubat.! Kalau x, nanti lambat sembuh.!” Macam tulah pesanan dari orang terdekat/masyarakat disekeliling saya dari kecik lagi. Mentality kita sudah terbiasa, ambik ubat boleh sembuh, walhal, ubat2an seperti paracetamol dan aspirin itu kandungannya apa?adakah ianya benar2 menyembuhkan atau sekadar penahan sakit? Seperkara lagi, suka saya tegaskan bahwa UBAT dan MAKANAN TAMBAHAN adalah dua perkara yg berbeza.!

 

3)      Pengurusan Kewangan

Jujur, saya jenis yang boros terutamanya berkaitan dengan entertainment/makanan yang berkos tinggi. Saya ni kategori food lover, kalau boleh semua makanan2 yg sedap dibedal.!dari western food, Japanese food, Chinesse cuisine, Italian dessert or you name it.!! Saya akan belasah~~ Sangat sukar bagi saya untuk berjimat dalam hal demikian! Tapi semenjak berjinak2 dengan Shaklee, saya ada kesedaran untuk lebih disiplin dalam menguruskan kewangan,entah, tetiba jak?! Tapi bukankah itu perkara yg baik???
 

 Demikianlah kisah #ShakleeEffects saya semenjak berkenalan dengan Shaklee. Kalau ada sesiapa yang ada masalah seperti saya sebelum ni, boleh cuba tips ini. Sangat membantu, sebab kita akan dikelilingi oleh orang2 yg positif, bermotivasi tinggi, dan berusaha kearah hidup yg lebih sihat dan bermakna!=)

 
With Luv,
LLH
Pengedar Shaklee Borneo,
012-8137087

 

No comments:

Post a Comment