Saturday 12 March 2016

Ngeriiiiinyaaaaa??!!!

Kalau bercerita pasa gaya pemakanan zaman sekarang ni, lebih ramai yg suka mengepos selfie2 atau menu2 restauran yg dikunjugi hari yang berkenna.Hurmmm...pendapat saya tidak menjadi kesalahan pun sharing2 gambar2 sedemikian rupa. Tetapi persoalannya disitu adalah, adakah kita benar2 mengambil kira jenis dan kuantiti pemakanan harian kita?

JUJUR, saya sendiri pun kurang alert dengan tabiat pemakanan saya sejak dari kecil lagi. Apa yg kelihatan sedap dan dan nyaman dikerongkong, habis ngapppp semualah ditelan! Lagi2 pula kurang terdedah dengan gaya pemakanan yang sihat dan sebenarnya tiada pilihan lain juga menjadi alasan yang munasabah sebab makanan tu sudah didepan mata!alamakkkk?!!belasah jak lah broooo~~

sekian merapuh, ok! cerita sepetang kali ni sebenarnya lebih kepada perkongsian cara pemakanan kita khususnya di Malaysia ini...kedengaran sepertinya Malaysia merupakan negara yang tertinggi dengan risiko OBESITI?betul tidak?oke,mak2 sekalian sila buat homework sama ada ini fakta atau auta~boleh tengok sendiri laup pauk kegemaran kita setipa hari seperti yang tertera dibawah ni (cumber gambar dari pachek google)~


 
 
Aaaaaah, pasal tulah jangan hairan kalau Malaysia ni merupakan Negara yang paling tinggi kadar obesity. Masalah kegemukan melampau dan kolestrol tinggi bukan sesuatu yang baru lagi. So, oleh kerana Shaklee sangatlah concern dengan masalah tu, maka terciptalah Phytocol - rumusan proprietary yang menghalang penyerapan kolestrol pada tubuh.
 
Berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang Phytocol? Boleh hubungi Shaklee Independent Distributor anda sekarang --> 0128137087 !
 

No comments:

Post a Comment