Thursday 6 July 2017

Petua Mengatasi Masalah Kulit Berjerawat

JERAWAT! JERAWAT! JERAWAT!

Fuhhhh, sebut pun rasa bosan kan? Apa lagi mereka yang ada masalah kulit kusam dan berjerawat ni?! Sesungguhnya menyumbang kepada ketidakyakinan diri!

Cik Bulan faham sangat2 perasaan cemana berhadapan dengan orang ramai dengan kulit yang tidak sihat. Jom Cik Bulan bagi tips, cemana cara2 mengatasi masalah jerawat ni.

1) Eat right - Makan makanan yang sihat, kurangkan makanan bergula tinggi dan daripada sintetik, minum air putih yang cukup, banyakkan makan sayur dan buah-buahan, kontrol pengambilan makanan terlalu masin dalam menu, kurangkan makanan berlemak mahupun bergoreng.

2) Exercise - Exercise sekurang-kurangnya 3x seminggu. Luangkan masa dalam 30 minit untuk beriadah dan bersenam sepertu jogging, jumping jack, squat, push up, sit up, planks, dan lunges. Bersenam baik untuk singkirkan toksin terkumpul dalam badan. Toksin adalah antara punca muka berjerawat.

3) Hygiene - Jaga kebersihan muka dan keseluruhan badan juga. Amalkan makeup remover walaupun tidak memakai makeup untuk menanggalkan kotoran akibat pencemaran dari luar yang melekat pada muka. Cuci muka 2 kali sehari.

4) Supplement - Amalkan makanan tambahan untuk top up nutrisi harian kita akibat makanan yang tidak seimbang. Badan kekurangan nutrisi boleh menyebabkan masalah jerawat juga. Pilih supplements yang selamat, berkesan dan efektik. Pilihlah supplements dari bahan semulajadi tanpa bahan pewarna / pemanis / perisa / pengawet tambahan seperti Shaklee.

Jom lihat transformation daripada kawan-kawan kita ni.

Masalah jerawat bernanah, dalam masa 3 bulan kulit semakin cantik.

Makanan yang tidak sihat, salah pakai produk dan tidur yang tidak cukup punca kekusaman kulit. Semakin baik selepas beliau mengamalkan gaya hidup yang sihat serta produk dan supplements yang membantu.


Selesaikan masalah jerawat dengan produk skincare yang tidak mengandungi Paraben, hydroquinone dan merkuri.


Maintain dengan pengambilan vitamin E, vitamin C dan Protein ESP membantu beliau menyelesaikan masalah jerawat.

Masalah ini tidak ketinggalan kepada kaum lelaki. Siapa cakap lelaki tidak perlukan supplements?

Belum coba belum tau ya hasilnyaaaa~~ Kalau ikut pesanan Cik Bulan, pasti akan menunjukkan perubahan. Jom usaha sama-sama?

Semoga bermanfaat.


With Luv,
Cik Bulan
0128137087






8 comments:

  1. tak suka bila naik jerawat..lagi-lagi jerawat batu..rasa less confident. sebab tu, jida make sure cuci muka setiap hari dan amik vitamin untuk kulit bagi elak jerawat muncul.

    ReplyDelete
  2. Wah wah. Seronoknya tengok kulit muka semakin bersih dan cantik. Bertambah yakin nak jumpa dengan orang ramai. Sebenarnya kulit jerawat ni tak boleh selesai dengan produk penjagaan kulit sahaja,kena ada rawatam dari dalam. Supaya darah bersih,oksigen cukup. Maka,kulit akan bernafas dengan baik. terima kasih info ini.

    ReplyDelete
  3. Sebab tu Asy taknak miss my favvy vita-c & b-complex every morning

    ReplyDelete
  4. Wahhhh beza betul oww kan... Tapi memang betul, suplimen sangat membantu utk dptkan kulit yg sihat dan kesihatan yg lebih baik..

    ReplyDelete
  5. Kalau lah sy belum kenal shaklee,lps baca post ni terus tergoda mau beli sekarang jugak!hehe..

    ReplyDelete
  6. Uwahh paling stress la berjeraway ni. Pernah suda alami. Menyesal jg sbb time tu syiok picit2 sambil study. Sampai skrg ba bekas dia. Huhu.. tp amik suplemen mmg membantu jg. Lawa sikit suda kulit skrg banding dl 😁😁

    ReplyDelete
  7. Wah bagus petua ni...
    Jerawat ni merimaskn.
    Klu boleh mmng xmoh der sebiji pon jerwt kt muka..
    Nk cantik n bersih je kulit...
    Nk cntik n bersih dri jerwat jom shaklee

    ReplyDelete
  8. Banyak perubahan oo kan.. betul betul bagus oo.. itulah orang cakap bukan jaga luaran saja yg penting.. tapi dalaman pun kena jaga..

    ReplyDelete