Tuesday 6 June 2017

BAGAIMANA MENGATASI GASTRIK

GASTRIK! GASTRIK! GASTRIK!

Itulah antara masalah sya sejak dari zaman sekolah dahulu.

Saya masih ingat, sya selalu bergantung dengan ubat gastrik hospital/klinik bagi dengan saya. Masa tu masih kurang bijak dengan mencari alternatif2 lain selain ubat-ubatan hospital.

Saya tidak bermaksud ubat-ubatan hospital ini tidak berkesan atau tidak membantu, cuma saya lebih selesa kalau alternatif itu sumbernya dari alam semulajadi.

Ada suatu ketika tu, sya rasa sangat pedih bahagian ulu hati, pening dan muntah2 sampai bangun pun tidak mampu. Baring sajalah kerja sya sepanjang hari.

Sudah beberapa jam bergelut dengan perasaan yang tidak selesa dan agak derita disitu, maka kakak sya pun mencari ikhtiar. Dia pg bancuh ESP (Energizing Soy Protien) Shaklee. Ceduk 3 tablespoons of ESP, bancuh dengan air suam.

Siap bancuh, kakak sya pass bancuhan minuman tadi, "Nah, minum ni." Sayapun malas fikir banyak, teguk2 jak lah minum air bancuhan tadi tu.

Pejam mata kejap. Beberapa minit, rasa mcm bertenaga. Ok, sya tunggu lagi perubahan positif seterusnya. Dalam masa setengah jam, saya rasa lebih bertenaga, dan pedih ulu hati kurang, rasa pening2 dan loya pun berkurangan! Saya try bangun, eh? Mampu pula?!

Sejak dari #ShakleeEffect yang sya alami itu, sya mulai mendalami ilmu dunia supplements dengan menghadiri kelas2 yang diadakan oleh pakar nutrisi Shaklee. Dan rupanya, ESP Shaklee ni bukan sahaja bagus untuk membekalkan tenaga (yalah,protin kan?), tetapi ianya juga hasil extract soya Non-GMO. Baguuuss tu!

And then kan, protin ni sangat baik dalam menyokong pertumbuhan sel yang sihat. Haaaaah, tu pun bagus! Supaya bahagian2 dalam badan yang luka akibat kena jus gastrik tu boleh la diganti dengan sel2 yang baru tumbuh kan? Dan sumber protin la yang diperlukan dalam membina sel yang sihat.

Berminat dengan ESP Shaklee ni???
Boleh direct whatsapp Cik Bulan ya, 0128137087, atau follow page FB & insta sya ==>> @tipscikbulan


11 comments:

  1. di samping menjaga meal times, sy minum ESP juga!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya sis.kita kena jaga makan ya.ESP makananan tambahan sahaja, apapun kena amalkan gaya hidup yg sihat dan pemakanan yg seimbang

      Delete
    2. ya sis.kita kena jaga makan ya.ESP makananan tambahan sahaja, apapun kena amalkan gaya hidup yg sihat dan pemakanan yg seimbang

      Delete
  2. Gastrik mmg seksa kalau kena. Nasibla ada ESP boleh bantu

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pernah pengsan sebab gastrik.sengsara tau

      Delete
  3. Kerana ESP,lama dah tidak berkunjung klinik minta jarum gara-gara gastrik teruk. Thank you ESP Shaklee

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau sampaj berjarum tu mcm kronik jak bunyinya

      Delete
  4. Suka amalkn ESP..bkn sja bgus utk gastrik tp mencantikkn kulit sya jgak...

    ReplyDelete
  5. Memang bagus esp ni utk penghidap gastrik.kawan sy pernah ada gastrik.selepas amalkn minum esp,skg bebas gastrik suda

    ReplyDelete
  6. Sy suka minum ni..bole buat pelbagai resepi yang menyihatkan. Sangat membantu masalah gastrik sy.

    ReplyDelete
  7. Dengan shaklee baru saya tau bahaya gastrik ni.. lepas ni bolehlah sy suggest sama kawan kawan yang selalu gastrik..

    ReplyDelete