Friday 16 June 2017

NATURAL MAKEUP REMOVER

Siapa yang mempunyai masalah kulit sensitif? Cik Bulan lateeeeww~~

Siapa yang mengalami masalah jerawat atau muka mudah terkena jangkitan jerawat pada muka? Punnn Cik Bulan~~

Siapa yang selalu cuci muka tidak bersih? Pastu esok muka tumbuh jerawat? Eh, ni macam Cik Bulan punya kes juga ni?

Siapa yang suka makeup tebal then cuci 5,6 kali, tapi muka masih kena jerawat esoknya gara2 cuci kurang bersih? Hurmmm, siapa2 yg ada masalah semua diatas tu, KITA GENG!?

FYI, cuci berpuluh kali tu tidak bermaksud kotoran degil sudah tanggal sepenuhnya. Bagi mereka yang memang suka makeup everyday, bak kata orang kalau tidak mekap sehari hidup tidak lengkap cenggitu, Cik Bulan sarankan pakailah makeup remover yang sesuai sebelum basuh muka dengan bersihnya.

Cik Bulan pun ekceli bukan jenis golongan yang bermekap setiap hari, cukup calit moisturiser dan tempek sun protection elak dark spot. Tapi, Cik Bulan wajibkan pakai mekap remover juga sebab ada kotoran2 diluar sana yang mungkin sukar dibersihkan dengan cleansing harian kita. So adalah lebih baik ikhtiar dengan makeup remover juga supaya kotoran2 yang amat degil yang menyebabkan liang pori tersumbat then mengakibatkan jerawat akan mampu diatasi.

Cik Bulan pakai makeup remover brand apa ya? Honestly macam2 brand makeup remover Cik bulan sudah try, dari yang agak murah ke harga yang cekik darah. Sampailah suatu saat ni, Cik Bulan ada baca2 info pasal makeup remover NutriWhite Shaklee yang bahan2 natural, WITHOUT PARABEN, HYDROQUINONE AND MERCURY.

Harganya???? RM104.68! Ok, takpa, kita try sebab Cik Bulan pun mau try juga brand ni. Yala, produk selamat, mesra alam, dan bebas dari bahan kimia merbahaya. Almaklumlah, sudah berusia ni, baru ada kesedaran untuk menjaga kulit kan. Berkedut baru mau insaf. So that's why la Cik Bulan nekad ambik ni.

Terayyyy punya teraaaayyy, fuhh, best pula?! Texture makeup remover NutriWhite Shaklee ni saaangat lembut, wangi, dan LANGSUNG TIDAK BERMINYAK! Part ni kegemaran Cik Bulan. Then yang best lagi, bukan sekadar daki, kulit mati and black / white head pun boleh tanggal! Serius, Cik Bulan tidak tipu!?

Tapi apapun, uolsss kena try sendiri. Alami sendiri perubahannya, dan yang penting SELAMAT, BERKESAN DAN MESRA ALAM! Yezzaaa, selamat mencuba kawan2~~

Antara testimonial pengguna, apakata mereka???


Semoga bermanfaat.

With Luv,
Cik Bulan
0128137087

10 comments:

  1. Wahhhh macam best je part tak berminyak tu!

    Nak try jugaklah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat best.makeup remover ni memang tidak berminyak

      Delete
  2. Makin lawa la cik bulan lepas ni. Aummm 😂

    ReplyDelete
  3. Hebatnya ..kebaboom
    Boleh try ni..lagi2 perempuan kn mestinya nak cantik

    ReplyDelete
  4. Kalau muka masih gatal lepas cuci muka, tu tanda muka tak dibersihkan sepenuhnye ke cik bulan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pasti..mungkin asa jangkitan kuman? Atau kadang2 klu menyental terlalu kuat time cuci muka boleh menyebabkan kulit luka.klu luka kdg2 rasa gatal

      Delete
  5. Oh! sy pun tak pernah lagi try pencuci muka NW ni.. Rasa semangat pulak nak try 🤔🤔

    ReplyDelete
  6. Paling suka mekap remover ni. Lembut dikulit. Kasi sental semua daki dan debu dimuka..puas hati

    ReplyDelete