Sunday 11 June 2017

Sumber Vitamin C Terbaik!!!

"Chupppp! Vitamin C Terbaikkkk? Eh, biar betik??"
 

Uolssss, Cik Bulan tidak akan bagi review kalau Cik Bulan sendiri tidak amalkan dan merasai kesannya. Tahukah anda bahawa kerana vitamin c la minyak yang berkilo2 diwajah Cik Bulan semakin berkurangan? Tahukah anda bahawa masalah gusi berdarah Cik Bulan juga berjaya diatasi dengan bantuan vitamin c? Dan tahukan anda juga masalah jerawat Cik Bulan yang menular sebelum ini semakin berkurangan kerana vitamin c juga?


"Ok~ok~ok~So, dari mana sumber vitamin c yang Cik Bulan amalkan tu?"
 

Of course la dari menu harian Cik Bulan uolsss, gigih tau menelan buah kiwi, buah oren, dragon fruits untuk top up keperluan vitamin c harian Cik Bulan, dengan harapan akan jadi jelita macam Fazura heroin cerita Cinderella2 tu?


"Drama Hero Seorang Cinderella lah Cik Bulan...oklah kalau macam tu, tapi macam letih jak tu mengunyah berbiji2 buah2an dalam kuantiti yang banyak setiap hari kan? Seibiji mana cukup tu, tambahan lagi sekarang ni pencemaran disana sini, radikal bebas is everywhere. Mesti ambik extra ni cenggini?!"
 

Ehem, cik puan, kita mesti makan untuk mendapatkna nutrisi harian kita. Kalau rasa2nya jumlah vitamin c yang diamalkan setiap haritu tidak mampu menampung keperluan harian, uols cuba teray Sustain Released Vita C Plus Shaklee yang Cik Bulan sendiri amalkan ini. Sangat2 lah jimat, efektif dan selamat (tidak menyebabkan kerosakan organ dalam). Lagipun, sebiji vitamin c Shaklee ni bersamaan dengan sejumlah vitamin c yang kita dapat daripada 7 setengah biji oren yang standard diluar sana. Mampu kau telan 7 biji oren sehari?? Tak mampu Cik Bulan! Yang best lagi, kita cuma perlu berbelanja RM0.57 sebiji setiap hari uolsss, jimat taaauu~


Ok lah, malas membebel panjang2. Cer baca keistimewaan2 Vitamin C Shaklee, baca tau, jangan tak baca;


Vitamin C merupakan salah satu ejen antioksidan yang membantu dalam mengatasi serangan2 luar kepada sel badan manusia, seperti radikal bebas. Dan yang best ni, memandangkan vitamin c ni mudah larut dalam air, kompeni Shaklee telah mencipta teknologi SUSTAINED RELEASE dengan vitamin c derang ni. Maksudnya, 1 tablet vitamin c tu kalau kita makan, dia akan lepaskan 100mg secara berperingkat setiap sejam. Means, satu tablet bersamaan dengan 500mg vit c, so setiap jam badan akan menerima 100mg bagi memastikan kita mendapat supply vitamin c dalam kadar optimum. Faham? Kalau x faham, drop komen di bawah.

Cik puan sekalian, yang mahukan kulit maintain tegang macam Che Ta walaupun usia sudah menjangkau 40-an, bolehlah amalkan vitamin c setiap hari. Sebab vitamin c adalah penggalak kepada penghasilan kolagen dalam tubuh badan manusia.

Bagi mereka yang selalu sakit2, lemah antibody tu, eloklah amalkan vitamin c. Kurang sket record MC setiap tahun kan?

Ok, biasanya vitamin c akan dicadangkan kepada mereka yang baru bersalin atau baru lepas operate, sebab vitamin c sangat membantu dalam penyembuhan luka luar dan dalam badan manusia.

For your info, fotokimia adalah sejenis bahan kimia yang terhasil dari tindakbalas radiasi / cahaya, yang boleh menyebabkan tumor. Memandangkan vitamin c adalah sumber antioksidan yang baik, ianya juga boleh membantu melindu DNA daripada serangan kimia yang merbahaya ini.

Vitamin c juga sanga bermanfaat dalam mengatasi masalh flu / selesma.

Aaaah, kepada mereka yang menginginkan kulit yang cerah berseri seperti salju, sila amalkan pengambilan vitamin c yang cukup setiap hari. Tapi jangan risau, kalau makan vitamin c Shaklee, dia tidak akan bagi kamu putih bak Snow White. Tapi ianya kana membantu mengembalikan warna cerah kulit asal kamu. Yalah, eloklah tu. Scary tau tengok orang putih bagai disimbah Clorox dalam masa 3 hari?!

Kalau kamu2 ni suka terlibat dengan aktiviti2 outdoor, atau terrrpaksa mendedahkan diri dengan matahari diluar sana atas tuntutan kerja, maka eloklah kurangkan kesar terbakar sunburn dengan amalkan vitamin c setiap hari.

Aaah, ini kesinambungan dari point yang sebelumnya. Boleh amalkan vitamin c bagi mengurangkan kesan sunburn akibat pancaran UV secara semulajadi dari dalam badan selain bubuh sunblock atas wajah memasing.

based on my experience, Cik Bulan memang nampak perubahan pada kulit Cik Bulan sendiri, yang sebelum ini sangatlah kusam sampai kawan satu opis Cik Bulan tegur uolss. malu majemah! Setelah berusaha amalkan Vitamin C Shaklee dengan disiplin selama 3 bulan, disitu perubahan positif berlaku. Kulit Cik Bulan semakin improve. Hoorayyyy~~ *goof job Cik Bulan!*

Eh, jangan pula cik puan sekalian tidak tahu ya? Vitamin c elok untuk kesihatan otot, tisu dan saluran darah juga tau. Kalau selalu mengalami gusi berdarah tu faham2 lah.

Bagi mereka yang balik2 MC, Cik Bulan cadangkan pengambilan vitamin c itu silalah amalkan setiap hari. Sekurang2nya prestasi kehadiran anda berkerja tidakla terganggu kan?



So, lepas baca ni jangan lupa kongsikan manfaat kepada teman2 yewrr?? Sharing is caring uolss~ Kalau berminat untuk mencuba Sustained Release Vita C Plus Shaklee ini boleh klik pada gambar dibawah.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=e11ee596539d22171527ba1c833d59c0



Semoga bermanfaat.


With Luv,
Cik Bulan
0128137087


 

5 comments:

  1. Wow bnyknya manfaat vitamin c shaklee ini..tak rugi mengamalknnya

    ReplyDelete
  2. Saya sendiri pun makan ni.. memang bagus. Jerawat cepat kecut

    ReplyDelete
  3. Vitamin c yg paling best! Tiada lain..semestinya vitamin c shaklee yg banyak manfaat

    ReplyDelete
  4. Banyak manfaat vitamin c ni kan. Sbb tu penting utk sentiasa pastikan kita dapat bekalan yang mencukupi

    ReplyDelete
  5. Banyak manfaat vitamin c ni kan. Sbb tu penting utk sentiasa pastikan kita dapat bekalan yang mencukupi

    ReplyDelete